tirsdag 4. desember 2007

Ida



Navn: Ida Arnesen Tiltnes


Født: 24.05.90


Bosted: Blommenholm


Skole: Valler vgs.


Status: Torgeir er kjæresten min.

Liker å gjøre utenom orientering: Liker i hvert fall å le. Uavhengig av om noe faktisk er morsomt. Liker mat veldig mye, spesielt når det er mye av den. Jeg liker sol opp- og nedganger, lange turer på stranden og nakenbading. Nei, men seriøst, jeg liker faktisk nakenbading. Også liker jeg naturen! All mulig natur, men det skal være mye av den, og lite av mennesker. Også liker jeg å sove, men bare om morgenen. Også liker jeg musikk. A lot.

Løpt siden: Jeg så dagens lys.

Planer for i vinter: Hver tirsdag skal jeg løpe intervaller og trene styrke og o-teknikk med Tyrving. Annenhver torsdag skal jeg løpe gateløp med Tyrving. Ellers skal jeg bruke tid på å spise, gå på ski, bruke ullsokker og kline foran peisen.

Mål for året: Bli stabil. Det er veldig viktig, og ganske vanskelig. Tror jeg skal klare det. ”Begynn med det som er nødvendig, fortsett med det som er mulig, og plutselig greier du det umulige”
- Men tror ikke det er umulig da.

Meritter: 13,7 og 4 plass i HL. 1.plass interkretskampen 2006 (Ja, det er en meritt!) NM sølv mellom og lang 2007. 5 plass totalt i CraftCup 2007. (Nest beste etappe tid Jec stafett 2007;)

Svakheter: Gjennomføring av kompliserte langstrekk, styrke, å holde konsentrasjonen under langdistanser. Er til tider veeeldig dårlig på å finne siste sikre.

Styrker: Det mentale. Flink til å beholde roen. Løpt mye i mye forskjellig terreng. Kompasskurs pleide å være en styrke, men følte at jeg mistet den litt i år. Neste år skal jeg vinne den tilbake!

Forbilde: Ingen forbilder, jeg er meg.

Favoritt treningsform: Intervaller i bakke og langturer med folk! Liker å løpe orientering da, men det er kanskje underforstått.

Favorittdistanse: Sprint er gøy. Mellom er vanskeligst. Lang er mest prestisje to me.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er deres største fan!