onsdag 19. mai 2010

NM, EMtest, CC, VMtest

En begivenhetsrik uke har gått..

Torsdag var det duket for NM sprint i Levanger. Som gutta har skrevet på TETbloggen; det ble ikke medalje til Anders, og ikke til Ida heller.. Den sure fjerdeplassen er nesten alltid like sur.

Jeg hadde en dårlig teknisk dag. Klarte aldri å komme meg på forskudd (vanskelig løype!), og når jeg i tillegg fikk en veivalgsbommert og to skikkelige bommer ble det for dårlig for medalje. Rota bort andreplassen med en 25 sekunders på tredje siste post, og da blir fjerdeplassen akkurat så sur som den skal være.
Derimot hadde jeg en god fysisk dag! Etter 4 dager med forkjølelse og sengeligging hadde jeg ikke store forventninger til kroppen, men den funket bra! Var deilig å få en slags formbekreftelse, og så kan man jo håpe at det bare blir bedre når sykdommen forsvinner helt..

Helgen bød på EM uttak for senior, og norgescup for junior. Både Audun og Anders var kjempe flinke, slik at Norsk Orientering (som det nå heter) ikke hadde noe annet valg enn å ta de med til EM:-)

Jeg løp kun norgescupen lørdagen. Fikk til et bra løp med få feil. Tapte endel til i det vanskelige grønne på slutten, og hadde en bom. Tok en knepen andreplass bare 13 sekunder før Mari J.A. Frol-Gøril var like god som på torsdagen og tok sin 3 strake norgescup seier.
Stilte ikke til start på søndagens jaktstart. Etter en uke med sykdom og to harde konkurranser oppå der igjen ville jeg la kroppen få sjansen til å hente seg inn og bli ordentlig frisk. GPS-tracking også i jr.klassene gjorde det utrolig gøy å følge med, men det fikk også beina til å krible! Det ble bommet friskt i jenteklassen, og jeg tror det hadde vært veldig gøy å være med i skogen den dagen..

Neste helg bærer det til Danmark for jrVM tester, og det er da det gjelder!

4 kommentarer:

Anne sa...

Du er god, Ida:)

Ingrid sa...

lykke til! :)

Taz sa...

Ja, lykke till Ida, det går finnemang!

Cassie sa...

Lykke til :)