lørdag 17. april 2010

NM Natt

Redigert med kart: (62-65-64-32-36-61-63-70-35-74-64-63-41-35-43-60-50-100)






I går ble det løpt NM i nattorientering utenfor Halden. Tenkte jeg (Ida) skulle skrive litt om løpet. Løpet var helt OK gjennomført. Følte meg ikke så sterk i beina (etter bl.a. en uke med mye vondt grunnet overtråkk), men i nattorientering junior jenter pleier ikke formen være avgjørende;-)

Tapte endel tid til første post da jeg valgte å løpe rett på over noe grøntfelt og tynningshogst. Plukket postene greit og tror jeg passerte endel løpere. På tredje-posten må det ha vært endel bomming, for ut fra den lå jeg plutselig sammen endel løpere jeg ville forvente å finne i tet (Gøril-Frol, Fredrikke-Halden). Det var en oppkvikker!
Tok postene greit, og følte jeg tjente noen småsekunder her og der ved å løpe rett på over høyder istedet for å følge myrdråg. Fikk en bom sammen med Fredrikke et par poster før kartbytte (høydepunkt inne i tynningshogst), men vi ble ikke innhentet av noen. Til denne posten forsvant Gøril. Etter kartbytte skulle vi litt overraskende inn i omtrent samme trasé som på første runden. Jeg tenkte litt for raskt og peisa på i samme retning som forrige runde. Havnet ett myrdråg for langt øst, men hentet meg tidsnok inn og løp det jeg kunne over haugen så jeg var sammen med de andre inn i posten. Litt stressa løp jeg først ut på retning på kortstrekket, blingsa et sekund på retningen inn mot posten, og ble dratt mot feil stein. Faen! Snudde meg raskt mot posten, og så at de andre allerede hadde tatt den. Mistet ryggene og med litt småsurr på de neste postene klarte jeg ikke å hente de inn igjen. Skulle ønske jeg hadde vært litt mer offensiv. Endel grøntløping på slutten ga usikkerhet, ville absolutt ikke bomme! Kom litt overraskende inn til en bronse i mål, et drøyt minutt bak.

Medalje er deilig:-)


2 kommentarer:

Anne sa...

Gratulerer, Ida:)! Kjempebra!

Taz sa...

Bra løpt likevel!